hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés

Kereskedelem

38 ezer élelmiszerboltot nem érint a kényszerpihenő

A nyitvatartásra vonatkozó szabályt mindenki betartja, ugyanakkor vannak határesetek, ezeket tevékenységi kör alapján meg kell vizsgálni, főleg az iparcikk jellegű vegyeskereskedéseknél - mondta a Világgazdaságnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.

hirdetés

A gazdasági lap szerdai számában megjelent cikkben Vámos elmondta, ha vitás kérdés van, a szövetség nem véleményez, hanem a hatóságokhoz fordul.

A főtitkár a Központi Statisztikai Hivatal adataira hivatkozva kiemelte, hogy a járműkereskedőkkel együtt mintegy 125 ezer kiskereskedelmi egységet tartanak számon, ebből 38 ezer biztosan nyitva lehet, miután élelmiszer- vagy élelmiszer jellegű kereskedés, az iparcikk jellegű boltok döntő többségének viszont be kellett zárnia. Aláhúzta: keserves időszak ez a kereskedőknek, hiszen forgalomkiesést és veszteséget hoz, de a piaci szereplők zöme belátja, hogy most a járvány elleni védekezés az első. 

A szakember úgy véli, a jogszabály pontosan fogalmaz, egyértelműbb helyzetet teremt, mint tavaly tavasszal. Aki most bezárásra kényszerült, és a korábbiakban létrehozott már webshopot, esetleg elindította a házhozszállítást, annál jelentősen megugorhat a forgalom. Viszonyításképp: a pandémia első időszakában megduplázódó e-kereskedelmi bevételeket is mértek. Vámos hangsúlyozta: tavaly nem kapott célzott bértámogatást a kereskedelem, most viszont igen, ami ráadásul a bezárt egységekre is vonatkozhat. Emellett aki tud, az MFB Pontokon elérhető, legfeljebb tízmillió forintos kamatmentes gyorskölcsönnel is él.

Forrás: 123rf

Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára ezt azzal egészítette ki, hogy márciusra a kereskedők is adó- és járulékkedvezményben részesülnek, akárcsak a vendéglátósok. Emellett az állami és önkormányzati tulajdonú kereskedelmi ingatlanok bérlői mentességet kapnak a bérleti díj megfizetése alól. Az MNKSZ-tagok abban bíznak, hogy a mostani lezárás valóban nem lesz hosszabb két hétnél, a többség addig árut pakol, rendez, tisztít, takarít, nem volt nagy ellenállás.

Az elmúlt immár bő egy év nehézségeit összegezve az látszik, hogy a legnagyobb bajban az alkalmi ruházatot kínáló üzletek vannak, ebben a körben 70-80 százalékos forgalomvesztésről is beszámoltak a piaci szereplők, de a cipőboltosok nagy része is 30-50 százalékos kiesést tapasztalt.

Azoknál az üzleteknél, amelyeknél eddig marginális volt a webshop szerepe, s csak a teljes értékesítés 1-2 százalékát adta, sok esetben már 10-15 százalékra is felkúszott a súlya.

(forrás: Világgazdaság, MTI)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!