hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

A Spar segítségével erősödik a Máltai Manufaktúra

Az ismert mondás szerint nem halat kell adni az éhezőknek, hanem megtanítani őket halászni. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat ennek szellemében indította el a Máltai Manufaktúra nevű társadalmi vállalkozását, amely a SPAR Magyarország támogatásával erősödhetett meg és léphetett ki a piacra. 

hirdetés

Ezek az üzemek ma már nemcsak kiváló minőségű termékeket nyújtanak a vásárlóknak, de számos hátrányos helyzetű családnak jelentenek biztos megélhetést – ezt a történetet dolgozza fel a Jelenlét című dokumentumfilm.

Tiszaburát az ország egyik legszegényebb településeként ismerjük, a faluban 2016 óta zajlik a felzárkózást segítő, Máltai Jelenlét Program. A szeretetszolgálat az élet minden területén segíti a helyieket:iskolát, óvodát, szociális irodát működtet a településen, három éve pedig munkahelyteremtő vállalkozásba kezdett. A faluban asztalosműhelyt és varróüzemet létesítettek, a jelentkezők szakmát tanultak és képesítést szereztek, 2018 óta pedig saját termékeket, például vászon bevásárlótáskákat állítanak elő a SPAR országos hálózata számára.

„A világjárvány igazi hatásait még nem tudjuk megbecsülni, azt azonban jól láthatjuk, hogy az élelmiszer- és feldolgozóiparnak, a kiskereskedelmi ágazatnak maghatározó szerep jut majd a gazdaság újjáépítésében. Ebben a SPAR is szerepet vállal, egyben arra törekszik, hogy válságálló, hazai munkahelyeket teremtsen, és minél többeket vonjon be az értékteremtő munkába, sérült vagy szociálisan rászorulókat egyaránt. Ezekben az időkben kiváltképp fontos, hogy a határokon belül tudjunk piaci alapokon működő megoldásokat találni” – így összegezte a pandémia kihívásait Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A tiszaburai varrodában tevékenykedő asszonyok és családanyák ügyének felkarolása azt jelentette, hogy a SPAR az üzem meghatározó vásárlója lett. Emellett a szeretetszolgálat pátyi és gyulaji műhelyében készülő termékek – lekvárok, csatnik, szörpök, savanyúságok és teák – is a SPAR polcaira kerültek már. Ezeken a településeken fogyatékos, illetve rászoruló embereknekis biztos megélhetést jelent a helyi üzemben végzett munka, ami nem egyszerű karitatív tevékenység, hanem a versenyszférában is működőképes, önfenntartó vállalkozás.

„A Máltai Szeretetszolgálat foglalkoztatási programjaiban következetesen arra törekszik, hogy a dolgozók valódi értéket állítsanak elő. Ne azért vegyék meg a termékeinket, mert azokat fogyatékos, vagy nehéz sorsú emberek állították elő, hanem azért, mert magas minőséget képviselnek. Ne a sajnálat motiválja a vásárlót, hanem a termék legyen önmagában eladható” – mondtaRomhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője.

A sikerhez elengedhetetlenek a versenyképes termékek, éppen úgy, ahogyan a szeretetszolgálat szerepvállalása, valamint aszociálisan elkötelezett vállalatok. A nap végén azonban mégiscsak azokról szól ez az program, akik végigmentek az úton, elsajátítottak egy szakmát, megtanultak értékteremtő munkát végezni, és helytállni a mindennapokban. Új életük része, hogy piacképes árut állítanak elő, amivel ma már bárki találkozhat az üzletek polcain.

Trailer

A teljes film megtekinthető itt!

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!