hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. július. 31., szombat - Oszkár.
hirdetés

Webáruházak

E-kereskedelem: gyakori a fizetés előtti kosárelhagyás

A koronavírus hazánkban is valósággal berobbantotta a webes kereskedelmet, a közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58%) mégis frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás, derül ki a Fizetési Élmény Riportból*. Jelenleg harmincötezer kereskedő érhető el online Magyarországon, közülük azok fognak profitálni a hirtelen megugrott keresletből, akik – a vonzó kínálat és áttekinthető honlap mellett – megbízható és egyszerűen használható fizetési megoldásokat kínálnak vásárlóik számára.

hirdetés

Válaszúthoz ért az e-kereskedelem

A koronavírus évekkel repítette előre az online kereskedelmet. Csak a karanténidőszak első másfél hónapjában több mint 50 ezer új magyar vásárló jelent meg az interneten, ezzel az online is aktív hazai vásárlók száma megközelítette a 3,5 milliót. Az ágazat belföldi forgalma meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35%-os növekedés 2019 első félévéhez képest – áll a GKI és az Áruskereső nem rég publikált kutatásában. A megnövekedett forgalomból azok a kereskedők profitálhatnak leginkább, akik a széles kínálat és a felhasználóbarát felület mellett gyors és biztonságos fizetési megoldásokat tudnak nyújtani látogatóiknak. A Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riport rámutat: 10-ből 9 ember hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól. A fizetés előtti kosárelhagyás okai leggyakrabban a bizalmatlanságra vezethetők vissza (korábbi rossz tapasztalatok, nem megbízhatónak tűnő weboldal, ismeretlen fizetési oldal, információhiány), de a meghiúsult tranzakciók 10 százalékát az időkeret túllépés, további 10 százalékát pedig a rosszul megadott adatok okozzák. A vásárlók szemszögéből a helyzetet tovább bonyolítja, hogy az EU idén tervezi bevezetni a PSD2-t (Payment Service Directive 2), amely szerint a szereplőknek még szigorúbb ügyfélhitelesítési előírásoknak kell majd megfelelniük. A Mastercard szerint a hitelesítésre a legjobb megoldást a biometria jelenti, melynek használatával a felhasználói élmény is sokat javul, hiszen nem kell megjegyezni bonyolult jelszavakat, számsorokat.

Forrás: 123rf

Nincs lehetőség hibára

Bár a hitelesítés bonyolítja a fizetési folyamatot, a PSD2 egyben lehetőség is a kereskedőknek arra, hogy jobban megismerjék az ügyfélkörüket és ügyfélbarát folyamatokat alakítsanak ki. A Riport rámutat: a kereskedők legfontosabb feladata a vásárlók végigvezetése a megváltozott fizetési folyamaton. „Az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés: amíg egy rossz kép a termékről csak keveseket riaszt el, a fizetés során fellépő legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól.” – fogalmazta meg a Riport egyik tanulságát Racskó Tamás, a Mastercard üzletfejlesztési menedzsere. „Az emberek közel 58 százaléka frusztrált az online vásárlás során, ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül. A vásárló és a kereskedő érdeke ugyanaz: a fizetési megoldások esetében ne legyen kompromisszum.” – tette hozzá. Az ügyfelek vásárolni szeretnek, fizetni nem, éppen ezért a jól kialakított, egyszerű fizetési folyamat nem csak a hibázási lehetőségeket csökkenti, bizonyos elemekkel a vásárlók bizalma is növelhető. A fizetés mellett persze vannak más befolyásoló tényezők is: a kutatás szerint a vásárlók 55 százaléka a jó ügyfélkommunikációnak és a weblap folyamatos frissítésének köszönhetően érzi magát biztonságban, 74 százalékuk szerint a kereskedővel kapcsolatos bizalom kiépítését a pozitív visszajelzések segítik a legjobban, 30 százalék pedig fontosnak tartja mások ajánlását.

A keze alá dolgozik

Ahogy a BIG FISH Payment Gateway szolgáltató tranzakciós adataiból is egyértelműen látszik, folyamatosan nő a mentett kártyás tranzakciók népszerűsége. Az igény megalapozottságát jól támasztja alá, hogy 2019 januárja és 2020 májusa között 160%-kal növekedett az így lebonyolított tranzakciók száma, miközben a havonta elmentett új kártyák száma megduplázódott ugyanezen időszak alatt, a mentett kártyával végzett tranzakciók összértéke pedig a duplájára nőtt.

A megoldás népszerűségét az az egyszerű vásárlói igény erősíti, hogy a kereskedő vagy szolgáltató ötletes megoldásokkal segítse döntését. Leggyakrabban pedig a számára érthető és az igényeit leginkább kiszolgáló fizetési módot fogja választani a lehetőségek közül. Így azokban az esetekben, amikor egy vásárló többször is visszatér egy kereskedő oldalára - például étel- vagy taxi rendelésnél, vagy akár streaming szolgáltatások használatakor - nem szeretné minden alkalommal újra és újra beírni a fizetési adatokat. Vannak olyan fizetési szituációk is, amik mindenki számára frusztrációt okoznak, mint például a parkolás. Ezek az úgynevezett ‘bosszús vásárlások’, amik akadályt görgetnek az ügyfél valódi célja elé, például, hogy odaérjen egy találkozóra vagy beugorjon gyorsan a boltba. Van már olyan alkalmazás, amit használva az kiválasztott időszakban nem kell a fizetéssel foglalkozni és segít parkolóhelyet is találni, miközben folyamatosan parkolási információkkal látja el a felhasználót. Ezután a foglalás teljes összegét akkor vonják le, amikor a foglalási idő véget ér.

A mentett kártya alapú, kereskedő által indított tranzakciók (MIT) egyedi szolgáltatások és termékek fejlesztésére adnak lehetőséget, amivel a vásárló azt érezheti, hogy a kártyája a keze alá dolgozik, a kereskedő számára pedig biztosabb fizetést, ezért magasabb bevételt eredményezhet.

Forrás: 123rf

Idézetek

• Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

„A Mastercard számára nagyon fontos, hogy technológiai vállalatként többféle megoldással támogassa a piaci szereplőket. Legyen szó akár hagyományos kártyás vásárlásról, vagy akár számlalapú fizetésekről, a multi-rail stratégiánk része, hogy mindegyikre van kulcsrakész megoldásunk. Amellett, hogy ezekkel a kereskedők az uniós és a hazai törvényi változásoknak is eleget tehetnek, komoly versenyelőnyre tehetnek szert más piaci szereplőkkel szemben.”

• Dr. Horváth Attila, egyetemi docens, ügyvezető, BIG FISH Payment Gateway

"Munkánk során folyamatosan arra törekszünk, hogy a payment ne csupán egy szükséges eleme legyen a vásárlási folyamatnak, hanem a felhasználói élmény integráns részévé váljon, és valódi értéket jelentsen minden résztvevő fél számára. A kutatás alapján megerősítést nyert, hogy a recurring (ismétlődő fizetés) alkalmazásakor, az ehhez jól illeszkedő üzleti modellek esetében nagyobb pénzügyi stabilitás, kiszámíthatóság és vevői hűség érhető el. A card-on-file (egykattintásos fizetés) pedig szinte minden üzleti modellnél, ahol visszatérő vásárlókkal számolhatunk, jelentősen javítja a felhasználói élményt, ami nagyobb elégedettséghez és magasabb költésekhez vezet."

• Kertész Judit, Managing Partner, Frontíra Strategic Consultancy

"Úgy látom, hogy azok a kereskedők profitálhatnak az SCA (erős ügyfélhitelesítés) bevezetéséből, akik nem plusz teherként, hanem lehetőségként tekintenek az új szabályozásra. Lehetőség, hogy megismerjék a felhasználóik preferenciáit és hozzájuk igazítsák a működésüket, ugyanis csak a felhasználókra szabott folyamatok hoznak visszatérő vásárlókat, pedig az új vásárlókat akár 25-ször nehezebb lehet megszerezni, mint a régieket megtartani."

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!