hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 07., péntek - Gizella.
hirdetés

Egészséges táplálkozás

Folytatja a cukor- és sócsökkentést a Lidl

Egy év alatt 196 tonnával kevesebb cukor és 18 tonnával kevesebb só.

hirdetés

"Felelős vállalatként a Lidl Magyarország évek óta elkötelezett a magyar családok egészséges táplálkozásának előmozdítása, támogatása iránt, az intézkedésnek köszönhetően pedig az optimalizált termékeket vizsgálva elmondható, hogy a 2019-es gazdasági évben az áruházlánc közel 18 tonna sóval és több mint 196 tonna cukorral kevesebbet használt fel és járult hozzá vásárlói egészségének megőrzéséhez" - írja az áruházlánc közleményében.

Ahogy írják: a vállalat folyamatosan törekszik az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. Termékfejlesztési stratégiájuk kialakításakor meghatározó szempont volt az a tény, hogy a magyar lakosság az ajánlottnál lényegesen több sót és cukrot visz be napi szinten, ezért ezek mérséklését kiemelt célként tűzték ki. Beszerzési politikájuk egyik fontos elemévé vált, hogy 2025-re 20%-kal kevesebb hozzáadott cukor-és sómennyiséget használnak fel saját márkás termékeik körében.

„Só- és cukoroptimalizálási stratégiánknak köszönhetően egyre több saját márkás termékünkről elmondható, hogy kevesebb hozzáadott só- és cukortartalommal készül. A 2019-es gazdasági évet vizsgálva több mint 196 tonnával kevesebb cukrot és közel 18 tonnával kevesebb sót használtunk fel az ízélmény befolyásolása nélkül, mellyel hozzájárultunk vásárlóink egészségének megőrzéséhez.” – mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.

Az optimalizált termékek a vásárlók számára is publikusak, sőt a diszkontlánc november 5-től két héten keresztül akciós újságjában is kiemelt felületet szentel arra, hogy edukálja a fogyasztókat. A termékek közül a Lidl Magyarország saját fejlesztésű, 1 kg-os félbarna kenyere immár 15%-kal kevesebb só felhasználásával készül, ami azért is fontos, mert a hazai felmérések szerint a magyar felnőtt lakosság sóbeviteléhez a fehér és félbarna kenyerek járulnak hozzá a legnagyobb arányban.

29 százalék

Emellett 29 százalékkal kevesebb sót tartalmaznak a saját márkás sertéscomb szeletek, amely egyébként magas, 94 százalék hústartalommal rendelkezik, de a szintén saját márkás sertés májasok esetében is 13-22 százalékkal csökkent a só mennyisége az eredeti receptúrához képest. A méltán népszerű reggelizőpelyhet és kakaóscsigát tekintve a cukoroptimalizálás előbbi esetében 23 százalékot, utóbbinál 18 százalékot jelentett. Az érintett termékek listája az akciós újságon kívül megtekinthető a vállalat weboldalán is.

Az áruházlánc további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül. A megbízható és egyre bővülő mentes termékkínálatával a speciális táplálkozási igényt követők számára is segítséget nyújt a vállalat. Vállalásait az áruházlánc a Lidl Táplálkozáskalauz című állásfoglalásában foglalta össze, mely a vállalat honlapján érhető el.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!