hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

Felmérés

Hazai pénzügyi barométer: a legtöbben erre költenének

A lakosság 38%-a arra számít, hogy a koronavírus járvány enyhülésével már idén fellélegezhet a pénzügyeit illetően, és komolyabb kiadásokat is megengedhet magának.

hirdetés

A megkérdezettek 38 százaléka gondolja úgy, hogy már idén fellélegezhet a pénzügyeit illetően, és akár nagyobb kiadást is megengedhet magának – derül ki a BÁV Zálog március végi kutatásából, amely a keresőképes magyar lakosságot vizsgálta. A válaszadók 22%-a idén nyárra, 16 %-uk az év második felére, őszre vagy télre tervezi a nagyobb költéseket.

Az eredményeket elemezve kiderül, hogy a válaszadók közel negyede (22%) azonban arra számít, hogy csupán 2022-ben lesz olyan helyzetben, hogy mélyebben a pénztárcájába nyúlhat. Ugyanakkor minden ötödik ember szerint erre legalább 2023-ig, vagy még tovább kell várnia.

A nyaralás a vágyak elsődleges célpontja

Jól látható, hogy a társadalom jelentős része már nagyon szabadulna a bezártságból, a tervezett nagyobb összegű kiadások közül első helyen ugyanis az utazás, a nyaralás áll, erre a válaszadók 36%-a költene komolyabb pénzt. A nyaralástól alig maradnak el a lakásfelújításban gondolkodók (34%), ami valószínűleg a jelenlegi támogatásoknak köszönhető. A lakosság jelentős része a pandémia hatására elhalasztott vásárlásait valósítaná meg végre. A megkérdezettek 23%-a lakberendezési tárgyat, ötöde háztartási gépet, vagy nagyobb értékű elektronikai eszközt venne, ha végre fellélegezhetne a pénzügyeit illetően. Kisebb, de markáns kör viszont egészen komoly kiadásokat tervez, 15 százalék lecserélné gépjárművét, míg minden tizedik válaszadó ingatlan vásárlását fontolgatja.

Erősödik a pénzügyi tudatosság

A felmérés eredményei rávilágítanak, hogy a koronavírus hatására növekedett az a réteg, amelyik igyekszik tudatos pénzügyi döntéseket hozni. A válaszadók csaknem fele tesz azért, hogy visszafogja kiadásait, és megválogatja, hogy mit vásárol, majdnem 40 százalék igyekszik megtakarítani is. Ennek ellenére csupán minden ötödik válaszadó készít saját költségvetést. A válaszok alapján szembetűnő, hogy a pénzügyi tudatosság a nők körében erősebb. Az is kiderül, hogy a koronavírus előtti időszakban a pénzügyi tudatosság leginkább a 60 év fölöttieket és a fiatalabb 25-39 év közöttieket jellemezte. A területi megoszlásokat mérlegre téve pedig az látszik, hogy legkevésbé a megyeszékhelyen élők spórolnak és fogják vissza kiadásaikat.

A legtöbben készpénzben tartják megtakarításukat

A BÁV Zálog felmérése arra is rávilágít, hogy pandémia ide vagy oda a megtakarításokat illetően jellemzően a hagyományos megoldásokban gondolkoznak az emberek. A legtöbben (33%) készpénzben tartják vagyonukat, ezt követi népszerűségben az ingatlan (31%) és a bankbetét (27%). Államkötvényekkel a megkérdezettek 14%-a rendelkezik. A keresőképes lakosság 8 százalékának van könnyen pénzzé tehető értéktárgya, 7 százalékuk pedig részvényekkel rendelkezik. Az viszont komor képet fest, hogy az emberek 31%-a nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, ez az arány ráadásul a 40-59 évek körében 40 százalék, s ezzel még a fiatalabb, 25-39 éves kört (31%) is jócskán megelőzik.

Hitelfelvételnél a fiatalok egyre több lehetőséget vizsgálnak

Amennyiben anyagilag megszorulna, akkor a válaszadók több mint harmada családjához fordulna segítségért. Az emberek negyede a folyószámla hitelére is támaszkodna, míg 16 százalék a hitelkártyáját használná. Ezen felül az eszköztárukban van a banki hitelfelvétel, a gyorskölcsön lehetősége, sőt az értéktárgyaik eladása vagy zálogkölcsön igénylése is.

 

A BÁV Zálog kutatás adatai alapján láthatóan a fiatalabb generáció mérlegeli a legtöbb lehetőséget (közte a zálogkölcsönt is), ha pénzügyileg megszorul. Legtöbben a leggyorsabb megoldást (39%) részesítik előnyben, minden harmadik embernek (35%) ráadásul a lehető legkevesebb ügyintézés is fontos kritérium. A pénzügyekben jártas családtagoktól, barátoktól leginkább (32%) az idősek kérnek tanácsot. Az ugyanakkor nem sok örömre ad okot, hogy a lakosság 12%-a nem hitelképes, amely arány az alacsonyabb végzettségűeknél még magasabb, 16%.

 

„A kutatás eredményei egybecsengenek tapasztalatainkkal. Mi is érzékeljük, hogy a lakosság egyre szélesebb körben vizsgálódik, ha hitelfelvételről van szó, fontos számukra a személyes tanácsadás, leginkább az egyszerű és gyors ügyintézést keresik. A jellemzően kisösszegű, átlagosan 60.000 Ft-os mikrokölcsönök mellett jelentősen nőtt a prémium szegmensben az 1 millió forint fölötti zálogkölcsönök száma. A pandémia egyik hozadéka, hogy az ügyfeleink tudatosabban gondolkodnak a pénzügyeikről, nagyobb lett a törlesztési hajlandóság, jobban odafigyelnek a határidőkre. Jól példázza ezeket, hogy a nálunk felvett zálogkölcsönök esetében az értéktárgyak 94%-át váltják ki” – hangsúlyozta Dandé Imre, a BÁV Zálog igazgatója.

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!