hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 11., kedd - Ferenc.
hirdetés

Webáruházak

Rekordbővülést ért el a belföldi e-kereskedelem

A koronavírusnak köszönhetően rekordmértékű, éves összevetésben 34,8 százalékos bővülést, bruttó 355 milliárd forintos forgalmat ért el a belföldi e-kereskedelem az első 6 hónapban - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu szerdán közölt kutatásából.

hirdetés

A koronavírus hatását mutatja, hogy az első fél éven belül nagyobbrészt a második negyedévhez köthető az e-kereskedelem növekedése. Bár az első három hónap bővülése is jelentős, 20 százalék feletti, a következő időszak ehhez képest is több mint kétszeres, 47 százalékos növekedést hozott - írták.     

A kereslet nagy része a hagyományos üzletekből került át az online térbe, de az internetes vásárlást hajtotta a digitális oktatás, és a távmunka térnyerése is. Utóbbiak eredménye a számítástechnikai eszközök iránti kereslet 50 százalékot meghaladó növekedése. A webáruházak összesített forgalma alapján ugyanakkor az élelmiszerek, a drogériai és háztartási cikkek forgalma ennél is nagyobb mértékben, 84 százalékkal ugrott meg, de az otthoni, kerti és barkácstermékek is az átalakulás nyertesének számítanak 54 százalékos bővüléssel.     

Forrás: 123rf

A közlemény szerint a második negyedévben visszafogottabb költekezés várható. A rendkívüli intézkedések megszüntetése már nyáron visszavetette a vásárlási kedvet, így a GKI Digital a harmadik negyedévben már nem vár kiugró eredményeket az online kiskereskedelemben. A forgalom további alakulása ugyanakkor függ a koronavírus második hullámának erősségétől, és a kormányzati intézkedésektől, így a korlátozások újbóli bevezetése akár váratlan fordulatokat is hozhat még idén - olvasható a közleményben.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!