hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés

Statisztika

Rontott a kiskerszámokon a pánikvásárlás

Idén februárban az előző hónaphoz képest 1,2 százalékkal, tavaly februárhoz mérten 5,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelem forgalma - közölte a KSH.

hirdetés

A friss adatok szerint 2021. februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene – a tavaly február végi (első) pánikvásárlási hullám eredményeként – a nyers adat szerint 5,6, naptárhatástól megtisztítva 5,9 százalékkal csökkent az előző évihez képest.

Az előző hónaphoz viszonyítva 1,2 százalékkal mérséklődött a kiskerforgalom szezonális és naptárhatástól megtisztított volumene.

Februárban a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 3,3 százalékkal, az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 3,5 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben 10,4 százalékkal csökkent az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakihoz képest.

Így 2021. január–februárban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 3,9 százalékkal kisebb volt az előző év azonos időszakinál.

2021. februárban, az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva:

  •  Az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 5,9 százalékkal csökkent.
  • Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 3,5 százalékkal csökkent. Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,6, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 1,6 százalékkal mérséklődött.
  • A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma összességében 3,3 százalékkal csökkent. Nőttek az eladások az iparcikk jellegű vegyes üzletekben (0,8 százalék). A forgalom volumene csökkent a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (-13 százalék), a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk- (-15 százalék), a bútor-, műszakicikk- (-18 százalék), a textil-, ruházati és lábbeli- (-24 százalék), valamint a használtcikküzletekben (-28 százalék).
  • Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,9 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 26 százalékkal bővült, folytatva az évek óta tartó tendenciát.
  • Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumenesése továbbra is kitart, 10,4 százalékkal volt kevesebb a tavalyinál.
  • A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 18 százalékkal csökkentek.

2021. februárban:

  •  Az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 946 milliárd forint volt.
  • Az országos kiskereskedelmi forgalom 48 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 37 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 15 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
(forrás: KSH/napi.hu)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!