hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. augusztus. 01., vasárnap - Boglárka.
hirdetés

Just Walk Out

Új "pénznyomdát" talált magának az Amazon

Teljes méretű szupermarketben teszteli az Amazon a pénztáros nélküli bolti technológiáját. A Go boltok után érkeznek a Just Walk Out üzletek is - írja a Fintechradar.

hirdetés

Az Amazon eddig csak kisebb alapterületű csemegeboltokba telepítette a kamerákon, mesterséges intelligencián és szenzorokon nyugvó technológiáját. Az ilyen, a Just Walk Out rendszerre épített boltokban a belépéskor a telefonjukon azonosítják magukat a vásárlók, összeszedik a polcról, amire szükségük van, majd távoznak. A szenzorok és a kameraképek elemzése alapján a bolt pedig automatikusan megterheli a számlájukat a polcról elvett termékek árával. Emberi személyzet van a boltokban, de az ő dolguk kizárólag a polcok újratöltése.

A korábbi Amazon Go élelmiszerüzletek legnagyobbika sem volt 1000 négyzetméternél nagyobb. Az átlagos méret pedig még ennél is jóval kisebb, sarki bolt méretű egységek voltak. A Bellevue-ben megnyíló, Just Walk Out platformra épített bolt azonban 2300 négyzetméternyi területen kínál majd árukat. Ami pedig érdekesebb, hogy 2300 négyzetméteren tudja majd folyamatosan követni a polcok között bóklászó, termékeket kiválasztó vásárlókat.

Tavaly még nem is próbálkozott ilyesmivel a cég. Egy 3200 négyzetméteres, automata üzletet ugyan megnyitotta a nagyközönség számára, ám ez nem a Go vagy a Just Walk Out rendszert használta, hanem a Dash Cart nevű okos bevásárlókocsit. Akkor úgy nyilatkozott a cég szóvivője, hogy a mesterséges intelligenciás megoldás egyelőre nem elég fejlett ahhoz, hogy hodály méretű üzletekben is üzemeljen.

Az új boltban három azonosítási lehetőséget is nyújt a technológia. Be lehet lépni egy QR-kód beszkenelésével, egy, korábban az Amazon fiókunkhoz kötött bankkártya leolvasásával vagy a tenyérleolvasó használatával is.

Az Amazon azt is bejelentette, hogy a Just Walk Out technológiát licenceli más kereskedők számára. Ezzel a cég új bevételi forrást és új kereskedelmi adatforrást is talált magának.

(forrás: FinTechRadar)
hirdetés

Címkék

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!