hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. augusztus. 05., csütörtök - Krisztina.
hirdetés

Nem kérnek több meglepetést a kormánytól a cégvezetők

Kiszámíthatóságot, a kommunikáció javítását, a párbeszédet várják a kormánytól a hazai cégek vezérigazgatói, és általában is az eddigieknél sokkal kevesebb meglepetést szeretnének kapni a nyakukba – derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) által a cégvezetők körében végzett idei felméréséből.

hirdetés

A másik legfontosabb megállapítás, hogy a vezetők a saját vállalatuk jövőjében bíznak, a Magyarországéban viszont egyáltalán nem. Erre utal, hogy a hét iparág 171 reprezentatív cégének vezetője közül csak minden huszadik várja a magyar gazdaság idei növekedését, a többiek szkeptikusak ebben a kérdésben. Ötvenegy százalék egyenest a GDP csökkenését várja. A globális felmérésben recesszióra csak 28 százalék tippelt.


Saját vállalatának kilátásait illetően tavaly 47 százalék volt bizakodó, az idén arányuk 60 százalékra javult. A világátlag ezzel szemben 81 százalékos. Azok körében, akik teljesen biztosak a cégük növekedésében, az oroszok viszik a prímet 66 százalékkal, mögöttük India és Mexikó jön 63, illetve 62 százalékkal. Nálunk a kincstári optimisták aránya 18 százalék, ezzel a japánokkal vagyunk egy szinten.
Az üzleti lehetőségeiket fenyegető tényezők közül kiemelkedően magas arányban, 84 százalékban az adósságterhet, az államháztartás hiányát és a kormányzati intézkedéseket jelölték meg a cégvezetők – ezektől tartanak a legjobban. Mögötte a kiszámíthatatlanság következik.

Minimális javulás figyelhető meg a többi elemnél – mondta a jelentést ismertető Lőcsei Tamás, a PwC Magyarország adótanácsadási vezetője. Az adóterhek növelése is szinte biztosra vehető, ezt tükrözi a 69 százalékos „félelmi arány”. A gazdasági növekedés elakadása, a súlyosbodó adóterhelés, az árfolyam-ingadozás és a túlszabályozás jön a sorban.

A cégeknek a kormányzattal való együttműködésre sokkal nagyobb hangsúlyt kellene helyezniük, hogy kezelni tudják a kormány felől tapasztalt fenyegetettségüket – állapították meg. A világban egyébként 97 százalékos aránnyal az ügyfelek szerepelnek a legelőkelőbb helyen, a cégek rájuk fókuszálnak.
A bizalmi válságon lehet és kell segíteni – szűrhető le a vezérigazgatói válaszokból. Ezt az üzenetet érdemes kormányzati oldalról is meghallani – tette hozzá Lőcsei Tamás.

(forrás: nol.hu)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

HR-esek és kommunikációs vezetők a nyitott szemléletű cégkultúráért. Egésznapos ÉLŐ konferencia szeptember 9-én!

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.