hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Szódagép

Az elmúlt öt évben rákaptak a magyarok a szódára

Az elmúlt öt évben egyre népszerűbbé vált az egyik legismertebb magyar hungarikum, a szóda. „Mindez azt bizonyítja, hogy Magyarországon egyre több ember élvezi az otthon készíthető frissítők jelentette kényelmet, amivel jelentős mértékben hozzájárul az egyszerhasználatos műanyag hulladék csökkentéséhez” – hívta fel a figyelmet Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.

hirdetés

2016 és 2020 év vége között 65,5%-kal nőtt a szódagépek eladása Magyarországon a SodaStream tapasztalatai szerint. A legnagyobb növekedés 2019-ben volt, amikor 80 százalékkal emelkedett a szódagépek értékesítése a hazai piacon az előző évhez képest.

„Az elmúlt években tapasztalt növekedés minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy egyre több fogyasztó jött rá idehaza, hogy kevesebb cipekedéssel és kisebb környezeti terheléssel jár, ha inkább otthon készíti magának a szénsavas frissítőket úgy, ahogyan azt a nagyszüleink tették” – hívta fel a figyelmet Széll-Szőke Krisztina.

A SodaStream szerint a legjobb megoldás az, ha az eldobható PET-palackokat meg sem termeljük. Kevéssé ismert tény, de a PET-palackok gyártásához alapvetően nyersolajra és vízre van szükség. Csak az Egyesült Államokban 17 millió hordónyi olajat (egy hordó kb. 160 liter) vesz igénybe évente a PET-palackok előállítása. Mindez negatív hatással van a klímaváltozásra is: számítások szerint mindössze 4 darab PET-palack legyártása annyi üvegházhatású gáz kibocsátásával jár, mintha valaki egy mérföldet, vagyis átszámítva 1,6 kilométert tenne meg egy autóval.

Másik probléma, hogy a fogyasztók által a boltokban megvásárolt PET-palackoknak csak egy része kerül a hulladéklerakókba, túlnyomó többségük a természetben, erdőkben, árterekben és az édesvizekben végzi. Sok PET-palackot pedig elégetnek tüzelő gyanánt idehaza, ami rendkívül környezetszennyező. Egy kutatás1 ugyanis megállapította, hogy PET-palack égetésekor keletkező szálló por (PM10) ötszöröse a tűzifáénak, a polietilén zacskók és poliuretán szivacsok égetésekor pedig közel tízszer annyi PM10 jut a levegőbe, mint a tűzifa esetében.

Ez azért súlyos probléma, mert a szálló por számos egészségre gyakorolt negatív hatással bír. Ezek közé sorolható a szív és érrendszeri tünetek megjelenésének és súlyosbodásának valószínűsége és emelkedhet a tüdőrák kialakulásának kockázata2. Emellett enyhe légúti változásokat, allergiát és egyéb más légzőszervi panaszok megjelenésért tehető felelőssé.

 

1. Forrás: https://levegomunkacsoport.blog.hu/2020/07/20/egy_uj_kutatas_szerint_a_lakossagi_hulladekegetes_ezerszer_mergezobb_lehet_mint_a_tuzifa_elegetese

2. https://pm10.kormany.hu/egeszsegugyi

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.