hirdetés
hirdetés
2021. augusztus. 05., csütörtök - Krisztina.
hirdetés

Positive Beauty

Új Unilever-szépségvízió: nem használják többé a „normál” kifejezést

Az Unilever a mai napon bejelentette, hogy új Pozitív Szépség (Positive Beauty) nevű program bevezetésének részeként elhagyja a „normál” szót minden szépség- és testápolási márkájának csomagolásáról és reklámjaiból.

hirdetés

A Pozitív Szépség számos progresszív vállalást és fellépést határoz meg az Unilever szépség- és testápolási márkáinak, köztük a Dove, a Lifebuoy, az Axe vagy a Rexona számára. Mindez a szépségről alkotott elképzelés új korszakát vetíti előre, mely igazságos, befogadó valamint a bolygó számára is fenntartható.

A „normál” szó elhagyásáról szóló döntés egyike annak a számos lépésnek, amelyet annak érdekében tesznek, hogy megkérdőjelezzék a szépségideálok hagyományos értelmezését, és elősegítsék a diszkrimináció megszüntetését, valamint támogassák a szépség befogadóbb megközelítését.

Egy nemzetközi szépségipari tapasztalatokat átfogó kutatás feltárta, hogy a haj vagy a bőr „normál” kifejezéssel való leírása miatt az emberek többsége kirekesztve érzi magát.

Az Unilever által készített 10 000 fős közvéleménykutatást 9 országban végezték el1.

 A kutatás megállapította, hogy:

  • A megkérdezettek több mint fele (56%) úgy gondolja, hogy a szépség- és testápolási ipar miatt az emberek kirekesztve érezhetik magukat.
  • A megkérdezettek azt szeretnék látni, hogy a szépség- és testápolási ipar nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a fogyasztók jól érezzék magukat, mint arra, hogy jobban nézzenek ki (74%).
  • Az emberek több mint fele (52%) állítja, hogy vásárlás előtt nagyobb figyelmet fordítanak egy vállalat társadalmi kérdésekben kifejezett álláspontjára.
  • Tízből hét ember egyetért abban, hogy a „normál” szó használata a termék csomagolásán és a reklámozás során negatív hatást kelt. A fiatalok – 18-35 évesek – körében az így válaszolók aránya tízből nyolc.

Sunny Jain, a Beauty & Personal Care üzletág elnöke elmondta: „Egymilliárd ember használja naponta a szépség- és testápolási termékeinket, és még többen látják a hirdetéseinket, ezért márkáink képesek valódi változást hozni az emberek életébe. Éppen ezért felelőségünk van a káros normák és sztereotípiák leküzdése és a szépség tágabban értelmezett, sokkal befogadóbb meghatározásának kialakítása mellett.”

„Tudjuk, hogy a „normál” szó elhagyása a termékeinkről és csomagolásunkról önmagában nem oldja meg a problémát, de fontos előrelépés lehet. Ez csak egy a számos tevékenység közül, amit Pozitív Szépség jövőképünk részeként megteszünk, amelynek célja nemcsak kevesebb kárt okozni, de több jót is tenni az emberekért és a bolygóért egyaránt.”

A „normál” szó elhagyása mellett az Unilever a márkahirdetéseiben nem módosítja digitálisan a modellek testformáját, méretét, arányát vagy bőrszínét, sőt növeli azoknak a hirdetéseknek az arányát, amelyek különböző alul-reprezentált csoportokból származó embereket ábrázolnak.

Pozitív változás az emberek és a bolygó számára

A Pozitív Szépség Program központi eleme az a törekvés, hogy a vállalat minél több jót tegyen, és ne csak kevesebbet ártson az emberek és a bolygó számára.

A „normál” szó elhagyása a csomagolásaikról és a reklámjaikból, csak egy lépés a három kötelezettségvállaláson belül, amelyet a valós és mérhető hatás elérése érdekében tettek:

1. A márkáik segítségével igyekszenek javítani az emberek egészségét és jól-létét, valamint támogatni az igazságosság és a befogadás előmozdítását, 2030-ig évente 1 milliárd ember elérésével.

A következő területekre koncentrálnak:

  • A szépség diszkriminációjának megszüntetése, az elfogadás támogatása, a hagyományosan értelmezett szépségideálok megkérdőjelezése.
  • A nemek közötti egyenlőség előremozdítása, ezt elősegítő a márkaprogramok szervezése és a sztereotípiamentes reklámok készítése.
  • A fogyasztóink egészségének és jól-létének javítása a kézmosással, szájhigiéniával és mentális egészséggel kapcsolatos oktatási kezdeményezéseink révén.

2. 2030-ra 1,5 millió hektárnyi földterület, erdő és óceán védelmének és megújulásának segítése. Ez nagyobb fölterület, mint amennyi az Unilever szépség- és testápolási termékek megújuló összetevőinek előállításához szükséges.

3. Támogatjuk a kozmetikumokon végzett állatkísérletek globális tilalmát – együttműködünk a törvényhozókkal, állatvédő szervezetekkel és hasonló gondolkodású vállalatokkal, hogy 2023-ig elérjük ezt a célt. Huszonhárom Unilever szépség- és testápolási márka PETA-minősítéssel rendelkezik, és még több márkánk dolgozik azon, hogy megkapja a minősítést.

A fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy a márkák állást foglaljanak az őket leginkább foglalkoztató kérdésekben. Ezt bizonyítja az is, hogy az Unilever küldetés-vezérelt márkái 2020-ban több mint kétszer olyan gyorsan nőttek, mint a portfólió többi része. A vállalat kutatásai is alátámasztják ezt a tendenciát; a megkérdezettek többsége (69%) ajánlana szépségápolási márkát a barátainak és családtagjainak, ha a márka minél szélesebb körű bőr- és hajtípusnak is megfelel. A válaszadók fele többet is fizetne ezekért a termékekért.

A Pozitív Szépség emellett felgyorsítja tudományos és technológiai programjaikat, valamint innovációs együttműködéseiket is, ösztönözve a termékeik folyamatos fejlesztését, hogy azok minél jobbak legyenek az emberek és a bolygó számára. Ezen innovációk előmozdítják a természetesebb, biológiailag lebomló összetevők használatát is - a folyamatos csomagolási újítások mellett, amelyek a kevesebb, jobb műanyaghasználatra, vagy annak teljes elhagyására törekszenek.

 

1 Brazília, Kína, India, Indonézia, Nigéria, Szaúd-Arábia, Dél-afrikai Köztársaság, Egyesült Királyság és az Egyesült Államok.

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

HR-esek és kommunikációs vezetők a nyitott szemléletű cégkultúráért. Egésznapos ÉLŐ konferencia szeptember 9-én!

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.