hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Élelmiszeripar

Vándorgyárat tesztel az Unilever

12 méter hosszú tengeri konténerekben működő, mozgatható, mégis teljes értékű élelmiszerüzemeket fejlesztettek ki az Unilever mérnökei.

hirdetés

A digitális gyárakat pillanatnyilag Hollandiában vizsgáztatják, és a tervek szerint január végétől egy prototípusban egy fajta folyékony húsleves előállítását már meg is kezdik.

Az Unilever szerint a jövőben a gyártást akár majonézre, ketchupra és fagylaltra is kiterjeszthetik.

A konténer „minden az egyben” képességekkel rendelkezik, és csak egy elektromos kábelre, valamint vízre van szükség az üzemeltetéséhez. Az egység a nyersanyagtól a csomagolásig a gyártás minden egyes mozzanatát képes elvégezni.

A mobil gyár által kínált rugalmasság az Unilever számára lehetővé teszi, hogy gyorsabban reagáljon a változó piaci igényekre, és a termékeinek széles skáláját a világ legkülönbözőbb pontjaira telepítve is kizárólag helyi alapanyagokból tudja előállítani.

Forrás: FoodBev Media

A modell használata célszerű lehet például terméktesztelések során is, amikor egyszerre csak kis tételek előállítására van szükség. Ilyen esetekben a nagy gyártósorok mellőzése jelentősen csökkenti a termelés közben keletkezett hulladék mennyiségét.

Egy konténer működtetéséhez két-három operátorra van szükség, akik valós idejű termelési adatok ismeretében távolról, egy központi platformról irányítják a rendszert.

Olivera Trifunovic, az Unilever műszaki menedzsere és a mozgó gyár projektvezetője elmondta: „Ez az utazó üzem egy új dinamikus modellt tükröz, ahol egy központi rendszerből több ezer nanoüzem működtethető, lehetővé téve, hogy bárhol és bármikor az igényeknek megfelelő, rugalmas gyártósorokkal rendelkezzünk. Hihetetlenül büszke vagyok a csapatunkra, amely olyan keményen és gyorsan dolgozott, hogy ezt az induló vállalkozást életre hívja.”

Az Unilever a technológiát nem kívánja kisajátítani, és a tervek szerint az egységeket a jövőben más cégek is „kikölcsönözhetik”, vagy igény szerint akár meg is vásárolhatják.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: FoodBev Media)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.