hirdetés
hirdetés
2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés

Bizalmi index

Visszatérőben a hazai kkv-k bizalma: látszik a fény az alagút végén?

A harmadik hullám okozta kihívások ellenére tovább javultak a hazai kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásai, derült ki a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatásából. A cégek éledező optimizmusát igazolja, hogy az index az előző időszakhoz képest 9 pontról 14 pontra ugrott, mely erőteljesen közelít a járványt megelőző időszakban mért értékekhez. Ez többek között annak tudható be, hogy a kkv-k pozitívan ítélik meg a kormány gazdaságpolitikai intézkedéseit, valamint több európai uniós forrásra számítanak.

hirdetés

A koronavírus-járvány harmadik hulláma ellenére is tovább javultak a hazai kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásai a K&H kkv bizalmi index kutatásának legfrissebb, idei első negyedéves eredményei alapján. Az index 5 ponttal emelkedett, így jelenleg 14 ponton áll, mely közelít a járvány kitörése előtti, 2019-es 15-17-es értékekhez. „Fontos kiemelni, hogy a felmérés a 2021. március 8-án bejelentett, eredetileg kéthetes szigorítások ideje alatt készült, tehát a válaszadók részben a korlátozások hatásait mérlegelve értékelték kilátásaikat. Az index emelkedésének hátterében többek között az áll, hogy a gazdaságpolitika megítélése számottevően javult, emellett az európai uniós forrásokra vonatkozó várakozások is igencsak kedvezőek” – ismertette az eredményeket Kökény Roland, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Az ágazatok közül a szolgáltatási és az ipari szektor jövőképe javult jelentősen az előző negyedévhez képest, előbbi esetében 6-ról 15 pontra, utóbbinál pedig 11-ről 18 pontra emelkedett az index. Valószínűsíthető, hogy az ipari cégek optimizmusa a beruházások növekedésének, valamint a népszerű lakásfelújítási, államilag támogatott programok generálta építőipari fellendülésnek köszönhető, míg a szolgáltató szektor a gazdasági nyitásban bízik. A mezőgazdasági cégek hangulata ezzel szemben jelentősen romlott, bár még így is 16 ponton áll. A kereskedelmi szektor tekinthető a legkevésbé derűlátónak (5 pont), vélhetően a felmérés idején már folyamatban lévő, nyitva tartást korlátozó intézkedések miatt. Cégméret tekintetében a 300 millió és 2 milliárd forint közötti árbevételű középvállalkozások bizonyulnak a legellenállóbbnak: méretükből adódóan ugyanis a válság őket sújthatta legkevésbé. Ezzel összhangban, a kiugróan magas 35 pontos várakozással ők a legoptimistábbak is, miközben a mikrovállalkozások és kisvállalkozások várakozásai 9, illetve 15 ponton állnak.

kedvezően ítélik meg a kkv-k a kormány gazdaságpolitikáját

A gazdaságpolitikai részindex az előző időszakhoz képest 10 pontot emelkedett így elmondható, hogy a kkv szektor összességében jól fogadta a koronavírus-járvány következtében meghozott gazdasági lépéseket. „A válaszadók nagy része szerint (42 százalék) a vállalkozásokat érintő gazdaságvédelmi intézkedések vállalkozásbarátnak tekinthetők, 17 százalékuk viszont nem tartja megfelelőnek vagy elegendőnek ezeket.

Az összességében kedvező megítélés többek között annak tudható be, hogy számos, nehéz helyzetben lévő vállalkozást támogató program indult, gondoljunk például a bértámogatásokra, a törlesztési moratóriumra vagy a február elején bejelentett, kamatmentes, késleltetett törlesztésű hitelre, amelyet kisvállalkozások igényelhetnek. Emellett a hosszabb távú intézkedések, úgymint a vidékfejlesztési program és lakásfelújítási támogatás is pozitív hatást gyakorolhatott a cégek egy jelentős részére” – tette hozzá Kökény Roland.

 

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Itt a Store Insider új podcast rovata! Április 22-én startoltunk a #PályázzaProFuturával; a sorozat első része a pályázati lehetőségeket járja körül. A műsor epizódjai hasznos segítséget nyújtanak minden olyan élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek, amely plusz forrásokat keres, illetve szeretne elcsípni egy szeletet a következő hónapokban megjelenő, nagyságrendileg hatszázmil­liárd forint értékű új kiírásokból.

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.