hirdetés
hirdetés
2021. július. 24., szombat - Kinga, Kincső.
hirdetés

Keresőszó

Ezekre az élelmiszerekre "gugliztunk rá" a legtöbbször

Egy hazai SEO ügynökség arra vállalkozott, utánajár, milyen élelmiszerekhez kapcsolódó kulcsszavakra keresünk a legtöbbet, és melyek a leghitelesebb weboldalak.

hirdetés

Mára kutatások sora bizonyítja, hogy minél jobb egy weboldal Google-pozíciója, annál hitelesebbnek tekintjük. De kik uralják a hazai piacot, és mire keresünk a legtöbben? A BP Digital ügynökség úgy döntött, ennek több iparágban, így az élelmiszeriparban is vizsgálódtak.

De miért is fontos mindez? Elsőként álljon itt egy kis SEO (azaz keresőoptimalizációs) gyorstalpaló! Azt mindannyian tudjuk, hogy az emberek ma már a Google-keresések útján informálódnak, vásárolnak termékeket, vagy vesznek igénybe új szolgáltatásokat. Ide ütik be, ami éppen foglalkoztatja őket: ezek az úgynevezett kulcsszavak.

Az internetes vásárlások 43%-a Google keresésből származik, de csak az internetezők 0,78%-a jut el a találati lista 2. oldalára. Emiatt minden szektorban óriási a harc a cégek közt azért, hogy a találati listában minél előkelőbb pozíciót szerezzenek és az első oldalra kerüljenek.

Az egyik legfontosabb faktor, hogy hányan linkelnek az oldalunkra

A BP Digital tehát arról folytatott kutatást, vajon kik állnak az élen az egyes iparágakban Magyarországon. Ennek megítéléséhez első lépésben összeszedték a legfontosabb kulcsszavakat.

Az élelmiszerek toplistáját az alma vezette, míg utána a töltött paprika és a lencsefőzelék következett. A további helyeket sorrendben a túrógombóc, a palacsinta és az almás pite nyerte el, majd a gulyásleves, a bulgur és paradicsomleves szerepelt a listán. Elmondható tehát, hogy a kedvenceink közt igazi magyaros fogások is szerepelnek!

Ami a weboldalakat illeti, a hipermarketek közül a Tesco, Spar, Groby, Auchan és a kifli.hu is az élmezőny része volt, míg a Receptneked, a Nosalty, a Streetkitchen és a Femina bizonyultak azoknak az oldalaknak, ahol a legszívesebben olvasgatunk recepteket.

A szavakat az alapján állították sorrendbe, melyik hozza a legtöbb Google-találatot. Majd az így megkapott, legnépszerűbb oldalak 5000 kulcsszavát is kielemezték. Így sikerült kiszűrni a top 50 kulcsszót, majd azt is, ezekre rákeresve mely 15 weboldal érte el a legjobb helyezéseket. Végül kirajzolódott, mely iparágakban melyek a legfontosabb kulcsszavak, és a legnépszerűbb ezeket alkalmazó weboldalak.

Forrás: 123rf

Mi lehet a piacvezető pozíciójuk titka?

Kiderült: ez nem más, mint a linképítés. Minél több külső forrásból mutat ugyanis link a saját oldalunkra, a Google annál hitelesebbnek értékeli, egyúttal annál magasabbra rangsorolja azt. Kicsit olyan ez, mint egy új társaságban bemutatkozni: bármit is mondasz magadról, jobban jellemez téged azok véleménye, akik már ismernek. Ilyen módon minél többet hivatkoznak kívülről egy weboldalra, annál jobb lesz annak megítélése a Google szerint.

“A linkszerzés a keresőoptimalizálás megkerülhetetlen eleme, ha népszerű kulcsszavakra szeretnénk rangsorolni a weboldalunkkal” - árulta el Szesztay Péter, a BP Digital vezetője. Az eredmény ennek fényében nem meglepő: a toplistákon elenyésző számban szerepeltek olyanok, akik alacsony hitelességgel, és kevés, a saját honlapjukra mutató linkkel (ún. backlinkkel) rendelkeznek.

A legnagyobb forgalmat bonyolító honlapok a kutatás alapján rendszerint egybeesnek a leghitelesebb, legtöbb külső hivatkozással rendelkező weboldalakkal. Nem elegendőek tehát a technikai alapok, és a megfelelő tartalom sem - a legkeresettebb, “legnehezebb” kulcsszavakra csak linképítéssel lehet jó találatokat szerezni. De mégis hogyan szerezhetünk hiteles linkeket? Nos, itt jönnek képbe a SEO ügynökségek, ugyanis számos szempontot szem előtt kell tartani.

“A piacon sajnos számos szereplő állítja, hogy párezer forintért “szuper prémium” linkeket fog szállítani. Ilyenkor hamar kibukik, hogy hamis ígéretekről van szó” - teszi hozzá Szesztay. Ezek ugyanis általában alacsonyabb hitelességű, mesterségesen felhúzott oldalakról származó, gyakran káros hivatkozások lesznek.

Válasszunk tehát olyan ügynökséget, amely minden elemzett iparágban nagy rutinnal rendelkezik, és szakértői magas hitelességű oldalakról származó, releváns linkek építésével tudnak segíteni - tanácsolja a szakember.

Ha pedig új, működő és a versenytársaink számára ismeretlen linképítési módszerrel szeretnénk új szintre emelni az oldalunk SEO-ját, akkor érdemes alaposabban is elolvasni a BP Digital kutatását, és további blogjegyzéseit, ahogyan azt is, hogyan segítik a linképítés által a nonprofit szervezeteket.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Itt a Store Insider új podcast rovata! A #PályázzaProFuturával podcast sorozat hasznos információkkal nyújt segítséget minden pályázni kívánó élelmiszeripari, FMCG-szereplőnek. Kattints tovább a rovathoz!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!