hero
Store Insider 2022. május 06. 11:07
Híres sommelier segítségével állítja össze borkínálatát az Aldi
Szik Mátyás számára különösen fontos, hogy a minőségi italkultúrát megszerettesse a fogyasztókkal.

Az Aldi Magyarország Szik Mátyás sommelier szakértő bevonásával újítja meg gazdag borkínálatát. Az együttműködés elsődleges célja az Aldi VINOTÉKA borkínálatának frissítése és a magyar fogyasztók igényeinek megfelelő tételek bemutatása további magyar pincészetek bevonásával.

 Az Aldi minden termékterület esetében arra törekszik, hogy minél több magyar termelőtől, feldolgozótól érkező árucikkekkel gazdagítsa áruházai kínálatát. A zöldség-gyümölcs esetében főszezonban a szortiment mintegy 90%-a hazai forrásból érkezik az üzletekbe, 2021 ősze óta a friss hús, 62 alapvető tejtermék és immár valamennyi tojás is 100%-ban magyar beszállítóktól származik.

Az áruházlánc évek óta következetesen ugyanezt a szándékot valósítja meg a borok esetében is: az Aldi Magyarország borkínálatának összeállításakor egyre nagyobb figyelmet kap a jól ismert, nagy borászatok és a kisebb, akár családi magyar pincészetek magas minőségű borainak bemutatása. Az áruházlánc célja, hogy vásárlói az Aldi VINOTÉKA választékán keresztül minél több magyar borászatot ismerjenek meg, és biztosak lehessenek abban, hogy bármely palackot is választják, minden szezonban kiváló borélményben lesz részük.

Forrás: Adobe Stock

A diszkontlánc hosszú távú borstratégiájának része a regionális termékek megjelenítése az Aldi VINOTÉKÁ-ban, amellyel a cég az adott régió borászatait népszerűsíti. Ez tovább erősíti az Aldi azon törekvését, hogy termékportfóliójában minél több minőségi magyar terméket kínáljon vásárlóinak. Az áruházlánc egyébként nyit a regionális termékek iránt, és egyre több helyi termelő tételét szeretné a pincészet környéki üzletekben bemutatni. Első lépcsőként a vállalat helyi borászatok aktív bevonásával az újonnan nyíló egri üzletben valósította meg ezt a koncepciót. Ennek jegyében az Ostoros Családi Pincészet, a Tóth Ferenc Pincészet, a Thummerer Pincészet, a Soltész Bor termékei jelentek meg az egri üzlet április 28-ai megnyitása alkalmával. A nyár folyamán számos további neves borászat gazdagítja a kínálatot, mint például a Sol Montis (Kovács és Lánya Borászat), a Sauska, a Gere & Schubert, a Lajvér, a Takler, a Figula, az Etyeki Kúria, a Laposa és a Homola.

Szakavatott támogatás

A kínálat frissítésében az áruházlánc beszerzési szakértőit most egy professzionális szakember segítette: Szik Mátyás háromszoros magyar bajnok sommelier is részt vesz a borkínálat megújításában, az új, elsősorban magyar tételek és néhány nemzetközi bor kiválasztásában, így egy sokrétű, jól értelmezhető borválaszték várja 2022. tavaszától a vásárlókat. A beszerzők és Szik Mátyás többkörös kóstolás után választották ki a legjobb értékelést kapott borokat, így egyes esetekben a VINOTÉKÁ-ban megszokott borokat új beszállítóktól vásárolja az Aldi.

Szik Mátyás

Szik Mátyás számára a legfontosabb küldetés, hogy átadja a minőségi italkultúra szeretetét, megmutassa, hogy a nívós hazai borok fogyasztása nem elérhetetlen. Ez a szemlélet jól tetten érhető a most megjelenő választékban, amelyben négy új fehérbor jelenik meg: egy Blanc Cuvée és egy félédes Zenit a Feind Pincészettől, illetve a Paulus Díva és a Paulus Gold Ezerjó a Paulus Molnár Borháztól.

A tavaszi-nyári szezon örök kedvencei a rozéborok, amelyek választéka szintén négy új termékkel bővül: a VINOTÉKA állandó kínálatában egy félédes rozé, illetve két száraz rozé mellett a Paulus Molnár Borház Paulus Rosé Gold tétele is polcra kerül, illetve Olaszországból érkezik a félszáraz Hashtag Rosé, hogy tovább színesítse a választékot. A vörösborok között szintén megjelennek új nemzetközi tételek: érkezik egy testes vörösbor a bordeaux-i borvidékről, illetve az Olaszország Campagna régiójából származó száraz vörös Primitivo is megtalálható lesz. A vörösborválaszték folyamatos bővülése mellett a vásárlók megszokott és megszeretett tételeire az Aldi kiemelten figyel, a kedvelt fajták esetében újabb pincészetek boraival frissíti a kínálatot.

A termékfejlesztés jegyében minden magyar tétel címkéje megújul, ezzel is segítve az új évjáratú borok felismerését. A címkéket a borászatok fejlesztik az áruházlánc által elvárt kötelező elemek alapján, és minden címkén kiemelt hangsúlyt kap, hogy az adott bor magyar termék. Így a vásárlók régi kedvenceiket és az új borokat is igényes, letisztult megjelenésű köntösben találják meg az Aldi 155 üzletének VINOTÉKÁJÁ-ban.