Tallózás a tartalomból:
- Hogyan lehet a válságos helyzetből a lehető legjobbat kihozni és márkát építeni? Az Ital Magyarországnak, a hazai piac egyik legnagyobb ital-nagykereskedelemmel foglalkozó cégének ez sikerült. A hogyanokról Monostori-Kalovits Márkkal, az IMO marketingvezetőjével beszélgettünk. Az " Őszinte kommunikáció, egyedi ötletek" címmel közölt interjúban többek között azt is megtudhatják, hogy idén mi mindent tervez az IMO csapata, hogyan szeretnének tovább építkezni ebben a hektikusan alakuló időszakban.
- Jelen korunkban a szemünk láttára alakul át a kiskereskedelem. Bátran állíthatjuk, hogy előttünk zajlik a kiskereskedelem újraértelmezése. A "Kiskereskedelmi trendek 2021-ben" című összeállításunkban 4, a sikeres üzletet támogató stratégiai szempontról is olvashat.
- "Az év végén már nagy valószínűséggel kedvező lesz a piaci környezet" – nyilatkozta a Store Insidernek Dr. Karsai Gábor, a GKI vezérigazgató-helyettese. Bár az interjú még a 3. hullám okozta szigorító intézkedések előtt készült, mindenképpen ajánljuk figyelmébe a gazdasági szakember elemzését a kialakult helyzetről, aki szerint megmarad az élelmiszerek árának tartós növekedése, a harmadik hullámban pedig elsősorban nem az üzleti szféra, hanem az emberek jóléte kerül veszélybe.
- A járványhelyzeten kívül természetesen vannak más, a korábbi üzletmenetet szintén jelentősen befolyásoló körülmények is. Ilyen például a brexit, amellyel kapcsolatban január 1-jén lépett életbe az EU és a szigetország viszonyát rendezni kívánó egyezmény. A szabadkereskedelmi megállapodás egyes részletei nem feltétlenül teremtett zökkenőmentes átállást. Ezt látszik igazolni a "Nem sikerült mind a négy kereket az úton tartani" című írásunk is, amelyben a szigetországba exportáló két hazai cég beszél a mindennapi gyakorlatban előforduló anomáliákról.
- Milyen a vállalkozói kedv pandémia idején? Egy 28 országra kiterjedő Ipsos kutatásból erről is szerezhetnek információt. Ha érdekli a téma, olvassa el az "Új piaci környezet, új üzleti lehetőség? című Ipsos elemzést.
- "Merre tovább, kisboltok?" Tanulságos nyilatkozatok független kisboltokat ellátó frissáru-nagykereskedőktől.
- Valószínű, már soha nem fogunk úgy vásárolni, mint 2020 előtt. Baby Yodák is alakíthatják a hazai online piacot. Hogy kik is ők, és milyen trendek érvényesülnek az online értékesítés területén, erről is olvashat márciusi számunkban.